دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: ۳۰ درصد مدارس این استان با کمک‌های خیران ساخته شده است.
  آوای خزر - علی اصغر فتوحی: آیین کلنگ زنی همزمان دو مدرسه ابتدایی در شهرستان گلوگاه با حضور نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، فرماندار، و تعدادی از مدیران، شهردار و اعضای شورای شهر و شهرستان، فرماندهی و مجموعه فراجا و خیّرین مدرسه ساز گلوگاه برگزار شد.
 
کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: سال گذشته خیرین مازندرانی بیش از 140 میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک مالی داشته اند که از محل همین کمک ها امسال در هفته دولت 28 مدرسه با 152 کلاس درس افتتاح خواهد شد.
 
وی ادامه داد: همه مدارس ساخته شده در شهر و روستاهای مازندران با مشارکت 50 درصدی خیرین انجام می شود و مابقی از منابع مالی دولت تامین می شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: تعداد مدارس استان مازندران 4 هزار و 200 واحد است که521 هزار دانش آموز در 17 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
 
رضا استادیان مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مازندران نیز در این مراسم به خبرنگار ما گفت: ساخت مدرسه ۶ کلاسه شهید زاهدی و مدرسه سه کلاسه شهید ریاحی روستای «وزوار» از توابع بخش مرکزی گلوگاه به همت خیرین مدرسه ساز آغاز شده است.
 
وی تصریح کرد: ساخت مدرسه سه کلاسه روستای وزوار با مشارکت زوج جوان خیر (آقای رضایی و خانم حاجی از شهر تهران ) و با حمایت دو اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی و تجهیزات مدارس با همراهی بسیج سازندگی، مجمع خیّرین نیک اندیش با اعتباری بیش از 2 میلیارد تومان به مدت یک سال انجام خواهد شد.
 
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مازندران گفت: ساخت مدرسه ۶ کلاسه شهید زاهدی شهرستان گلوگاه مصوبه کمیته فضای آموزشی اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس است که با پیگیری اداره کل آموزش و پرورش و مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیزات مدارس، بسیج سازندگی و مجمع خیّرین مدرسه ساز استان ساخته می شود.
 
مهدی داودی فرماندار شهرستان گلوگاه نیز در این مراسم از خانواده مرحوم حاج محمدعلی تات و سینه سپهر در اهدای زمین برای ساخت مدرسه شش کلاسه شهید زاهدی در گلوگاه تقدیر کرد.
 
وی عزم دولتمردان، خاصّه دو اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی و تجهیزات مدارس با همراهی بسیج سازندگی، مجمع خیّرین نیک اندیش برای از بین بردن بی سوادی در کشور را مایه افتخار نظام دانست.
 
فرماندار گلوگاه با بیان اینکه با ساخت هر مدرسه، درب یک زندان بسته می شود، افزود: تا کنون عملیات ساخت چهار مدرسه با این کیفیت در روستاهای آغوزدره، قلعه پایان، مهدیرجه و مصیب محله تکمیل و جهت بهره برداری تحویل اداره آموزش و پرورش شده است.
 
وی ادامه داد: دو مدرسه جدید که کلنگ زنی شده اند نیز مقرر است در هفته دولت سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار بگیرد. با بهره برداری این مدارس، ۱۸۰ دانش آموز ابتدایی از نعمت کلاس درس استاندارد برخوردار می شوند.
 
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار